Reparații filtru particule

La SERMECOM investim permanent în pregătirea personalului și în tehnologii inovatoare de testare, reparație și recondiționare.

Acum vă punem la dispoziție un nou serviciu: CURĂȚARE FILTRU DE PARTICULE.


Alături de tehnologia de testare, reparare și calibrare a injectoarelor, pompelor de injecție și turbinelor de orice fel, aparatul de curățare a filtrelor de particule pentru autovehiculele diesel vine sa completeze gama de servicii de reparații oferite de SERMECOM, asta pentru că se știe că defecțiunea unei piese le poate afecta și pe celelalte. Filtrele de particule (DPF) se înfundă, de regulă, atunci când un autoturism circulă cu precădere în orașe, cu viteză mică, la accelerații de 1500 – 2000 de ture. Filtrul unei astfel de mașini nu are timp să se regenereze. E nevoie de cel puțin un drum întins pe lună, de 60-70 de kilometri, iar șoferii să meargă cu viteză și să tureze mașina la peste 3000 rpm, pentru ca filtrul să se încingă și să se curețe mai ușor.

Șoferii iși pot da seama dacă filtrul DPF al mașinii lor este infundat. Chiar dacă se aprinde sau nu în bord becul de avertizare, mașina va merge mai greu, nu va mai putea fi accelerată ușor la peste 1500 de ture și va scoate multe noxe. Practic circuitul de eșapament este blocat, iar filtrul de particule trebuie curățat de urgență. O curățare completă și la timp poate salva filtrul existent pe mașină. Altfel, el trebuie schimbat și aceasta investiție este destul de costisitoare.


Întrebări frecvente:

Ce este DPF?

Diesel Particulate Filter sau Filtrul de Particule al mașinilor diesel este o componentă foarte importantă în sistemul de evacuare al gazelor de eșapament, obligatorie la mașinile pe motorină din anul 2009 în UE.

Filtrul de Particule este crucial pentru că reține cele mai nocive particule rezultate din arderea motorinei și nu permit ca ele să ajungă în aerul pe care îl respirăm cu toții. Astfel că, după un anumit număr de kilometri, filtrul de particule trebuie regenerat. De aceea, e nevoie de o mare atenție pentru ca filtrul de particule să fie curat pentru ca mașina să funcționeze bine.


Ce este curățarea DPF?

Curățarea Filtrelor de Particule se face la SERMECOM cu ajutorul tehnologiei de ultimă oră. La motoarele diesel, particulele sunt mai mari și solide, față de gazele care sunt filtrate de catalizatorul mașinilor pe benzină. Dacă diagnoza mașinii arată că nivelul de depuneri din interiorul filtrului este prea înalt, atunci regenerarea activă nu mai poate funcționa corespunzător. Este nevoie de o intervenție specializată pentru ca filtrul să poată fi salvat, evitandu-se astfel schimbarea lui cu unul nou.

Filtrul de particule se curață cu o solutie specială menită să îndepărteze funinginea depusa. Apoi, sub presiunea aerului, toate rezidurile sunt eliminate sub formă de lichid negru. Autoturismul este scanat la inceputul și la finalul procedurii, deci se poate vedea nivelul de curățare a filtrului de particule.


De ce se înfundă filtrul DPF?

Filtrele de particule se înfundă, de regulă, atunci când un autoturism diesel circula cu precădere în oraș, cu viteză mică, la accelerații de 1500 – 2000 de ture. Filtrul de particule ale unei astfel de autovehicul nu are timp să se regenereze.

Este nevoie de cel puțin un drum întins pe lună, de 60-70 de kilometri, iar șoferii să meargă cu viteză și să tureze mașina la peste 3000 rpm, pentru ca filtrul să se încingă și să intre în regimul de autogenerare. Alte cauze ar putea fi: senzorul de presiune diferențială defect, turbosuflanta sau supapa EGR defectă.


Ce se întâmplă când mergem cu filtrul de particule înfundat?

Un autovehicul care merge cu filtrul DPF înfundat va funcționa defectuos, pentru că gazele de evacuare nu mai au pe unde sa treacă în circuitul de eșapament și va scoate multe noxe. Practic, circuitul de eșapament este blocat, iar filtrul de particule trebuie curățat de urgență.

În consecință autovehiculul va prezenta o lipsă de putere iar funcțional efortul softului de a realiza curățarea DPF-lui pe mașină va duce la regimuri mari de temeperatură în zona turbinei și a filtrului de particule. Acest fapt poate genera topirea paleților de turbine și distrugerea filtrului de paticule.


Ce trebuie să facem dacă s-a înfundat filtrul de particule?

Recomandat este să nu mai folosim mașina și să apelăm la un service autorizat care dispune de utilaje profesionale specializate de verificare, curățare și testare a filtrelor de particule.

Procedeul durează câteva ore funcție de cât de încărcat este filtrul de particule.

De ce SERMECOM?

  • Pentru că doar aici găsiți personal specializat și auditat permanent de Bosch Diesel, Delphi Diesel, Siemens Diesel, Denso Diesel.

  • Pentru că atelierele de sisteme de injectie și turbine sunt anual auditate de Bosch Diesel, Delphi Diesel, Siemens Diesel, Denso Diesel.

  • Pentru că am investit peste un million euro în tehnologie de testare , calibare și reparație injectoare, pompe de injecție și turbine.

  • Pentru că doar aici găsești toate soluțiile la un loc pentru repararea profesionistă a sistemelor de injecție, a turbinelor și a filtrelor de particule.

SERMECOM – Soluția completă pentru mașina ta!